onsdag den 28. februar 2018

Sashiko

Årh altså... når jeg får sådan en bog mellem hænderne, så vil jeg have udvidet min tid til krea. Jeg har fået meget mere tid ja, men mere vil have mere og denne grundbog udi i den japaske sashiko-kunst får mig til at længes efter den meditative ro i broderiet. For jeg bruger alt for lidt tid på at brodere. Punktum.



Bogen er ikke en genopfindelse af anvendelser for de smukke broderier eller en uendelig række lækre moderne projekter. Det er en god gedigen grundbog, der slavisk gennemgår teknikker, materialer og mønstre. Desuden sikrer den, at du kender til sashikoens historie, og hvordan det anvendes traditionelt. Bogen foreslår desuden, hvordan du kan anvende dine broderiprøver på smuk og enkel vis.







Jeg kan kun sige, at jeg har savlet en del over bogen og håber, at jeg kan finde tid til at lave et eller flere af de meget smukke og enkle designs - hvis ikke andet så til en synlig, køn og enkelt reparation af et hul i et par jeans.


Sashikobroderi - Den ultimative guide er udkommet, og du kan finde en liste over forhandlere her.

For god ordens skyld skal jeg lige huske at fortælle, at jeg har fået bogen fra forlaget Turbine for at kunne anmelde den. Det eneste jeg har modtaget er bogen, og alle meninger om den er mine egne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med! Jeg bliver rigtig glad, hvis du skriver en besked til mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...