onsdag den 11. september 2013

Korsstingsalfabet til download

Efterhånden som jeg har gjort mine broderede landkort klar, er antallet af bogstaver i det korsstingsalfabet, som jeg har lavet til lejlighed, vokset. Så jeg jeg tænkte, hvorfor ikke lave det færdigt og dele det med dig?


Du kan finde det her i en excel-version. På den måde kan du let sætte bogstaverne sammen og printe et mønster. Den første fane i regnearket er "Danmark"-mønsteret sammen med splitflaget og den anden fane indeholder hele alfabetet.

Jeg håber, at det kan bruges. :)


4 kommentarer:

  1. Hvor er det fint!!!
    Lige til at bruge ;o) Når du tegner på kortene, markerer du så hullerne inden. Tænkte hvis nu man skal brodere dem på "almindeligt" stof, at det så ville være smart at have noget at gå efter. Ellers synes jeg det nogle gange er blevet lidt skævt for mig, når jeg har lavet på øjemål.

    SvarSlet
  2. Tak, Katrine :) Jeg markerer hullerne igennem mønsteret med en knappenål på kortene - jeg vil nemlig helst ikke tegne på dem. Jeg er ikke så hamrende erfaren i at brodere på almindeligt stof - jeg bruger som regel Aida, hvor der jo er "gjort klar" til korssting. Men de få gange, hvor jeg har broderet på almindeligt stof har jeg som regel brugt andre teknikker end korssting og der har jeg først tegnet det ønskede mønster op... Hvis du gerne vil se mere om andre broderityper, kan jeg anbefale http://leaslilleverden.blogspot.dk Hun kan bare det pjat. :)

    SvarSlet
  3. Mange tak - fedt at du deler, jeg skal igang med de korssting igen, for det er så dejligt og hyggeligt at sidde med i sofaen.
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme. Jeg er glad for, at det kan bruges. Og jeg kunne ikke være mere enig! Selvom jeg i øjeblikket sidder på et projekt med en stram deadline, så det minder mere om produktion end hygge. :/ Men resultatet vil være det værd. :)
      Hilsner fra Astrid

      Slet

Tak fordi du læser med! Jeg bliver rigtig glad, hvis du skriver en besked til mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...