onsdag den 26. juni 2013

DIY: QR-kode som perleplade

Hvis du ikke lige har mod på eller tid til at lave en QR-kode som korsstingsbroderi, så kan du lynhurtigt lave en fin kode som perleplade!  Du kan se i min tidligere DIY, hvordan man laver mønsteret og så er det ellers bare med at komme i gang med perlerne!


Jeg har brugt de små hama-perler, fordi jeg synes, at koden bliver lige rigeligt stor, hvis man bruger mellemstørrelsen.




Det kan godt drille lidt at få perleplade-QR-koder til at fungere. Tricket er at stryge længe nok, så perlerne smelter så meget, at hullet i den enkelte perle forsvinder.


Den færdige kode kan så hænges op i fiskesnøre, limes i en ramme eller måske sendes som et kort?


2 kommentarer:

  1. Ej det var PRÆCIS det jeg havde tænkt jeg skulle prøve med HAMA perler i denne måned! Det ser godt ud. og nu melder lysten sig endnu mere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare med at komme i gang. Det er superhyggeligt med de perpleplader. :)

      Slet

Tak fordi du læser med! Jeg bliver rigtig glad, hvis du skriver en besked til mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...