mandag den 30. september 2013

Monsterhækling

Jeg var så heldig at deltage i Maja Hansens Monsterhækling workshop i forbindelse med Tekstil Bog- og Blogdag på det lækre nye bibliotek på Rentemestervej i Nordvest.



Maja havde rigtig mange tips og trick til hækleteknik og hun delte sine metoder til at lave hæklemønstre, hvilket jeg helt sikkert skal prøve af, selvom jeg nok vil arbejde med lidt større figurer, end hun normalt foretrækker. Mine fingre og min tålmodighed er mere til lidt større flader, hvor man ikke sidder med helt små dele, der kan gå i hårdknude.

Jeg blev færdig med et enkelt helt simpelt monster. (Jeg blev først færdig om aftenen, da jeg liiige skulle snakke på workshoppen:) )


Jeg har puttet en rasleboks i den og gjort den noget længere end i Majas opskrift, så min veninde kan bruge den som rangle til sin ufødte datter.

I øvrigt blev jeg under mit besøg på biblioteket klar over, at det ikke bare er fyldt med bøger, men faktisk indeholder en masse kreative værksteder, som i den grad kunne være spændende at benytte sig af. På Rentemestervej har de både plads til grafikere, keramikere, malere og skræddere og så er det billigt at benytte værkstederne! En rund 20'er pr gang eller 300 kr om året.


6 kommentarer:

  1. Ej hvor er den fin :) Og hvor er de seje altså. Med Halloween tæt på, er det jo oplagt som pynt!!

    -K

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :) Det er helt oplagt pynt! Jeg er ikke nået så langt med flere, men det har givet blod på tanden til at prøve at opfinde nogle selv.

      Slet
  2. Haha hvor er de søde!! Jeg overvejede godt at deltage i hækledagen, da jeg så den for et par uger siden, meeeeeen - så var jeg nødt til at skrive speciale i stedet (baaah). Tror jeg vil hækle et par monstre til kommende bebser i vennegruppen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, det ville ellers have været hyggeligt at møde dig! Det var et par sjove timer og der var god inspiration at hente til fremtidige monstre. :)

      Slet
  3. Mini - mellem-størrelse monster ser skønt ud og det lyder som en virkelig dejlig dag. Hvorfor havde jeg ikke hørt om det??? Øv. Og hvornår er dit trykke kursus? Er lidt misundelig over alle de nye spændende ting du lærer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske kommer der en dag på Rentemestervej igen? Jeg skal i hvert fald nok give dig besked, hvis jeg hører om det! :) Og det er den 13. og 14. oktober, jeg skal afsted på trykke og broderi workshop. Det er jo lige om lidt! Jeg glæder mig rigtig meget. Og der er stadig ledige pladser... lokke lokke... :)

      Slet

Tak fordi du læser med! Jeg bliver rigtig glad, hvis du skriver en besked til mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...